سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























ولیجة


بسم الله الرحمن الرحیم


در ماه محرم قرار داریم و در روایات بسیاری شنیده ایم که گریه کردن برای امام حسین(ع) چه اجرها یی دارد چنانچه قطره ی اشکی  به اندازه ی بال مگس باعث آمرزش گناهان می شود.

امام صادق  علیه  السلام به  فضیل  فرمود:  آیا  دور هم  جمع  می شوید و ذکر  احادیث  ما  می کنید؟  عرض  کرد آری  فدایت شوم . 

حضرت  فرمودند این  نوع مجالس  را دوست دارم پس ( با اینگونه  مجالس )  امرما را زنده  کنید. خدا  رحمت کند کسی را که  امر ما  را زنده  کند . ای فضیل هر کس ما را یاد  کند  و یا نزد اویادی ازما بشودو به  اندازه بال مگسی  از دیده اش  اشک  جاری  گردد خداوند همه  گناهان  او  رامی آمرزداگر چه به  اندازه  کف دریا باشد. (بحا ج105 ص15 )

 

اما اینک سؤالی مطرح می شود آیا هر اشکی این قابلیت  و ارزش را دارد که همه ی گناهان را بیامرزد؟

در پاسخ به  این سؤال باید بگوییم که  مطمئناً هر اشکی چنین خاصیتی ندارد. هستند افرادی که وارد مجلس امام حسین (ع) می شوند وبا شنیدن نوحه ها و روضه ها شروع به گریه کردن واشک ریختن برای امام حسین (ع) می کنند و بعد از خارج شدن از این مراسم همه چیز تمام شده و دوباره گناه کردن را از سر می گیرند.

اشک را می توانیم به دوسته تقسیم کنیم :اشک سیاسی ،اشک عاطفی

اما اشک عاطفی همان طور که از اسم آن پیداست زمانی جاری می شود که عواطف و احساسات ما به جریان می افتد و به سبب شنیدن یا دیدن صحنه هایی که عواطف و احساسات ما را تحریک کند جاری می شود و می توان گفت که اثری جز دلسوزی و مانند این موارد را ندارد .

مثلا زمانی که کودک توسط شخصی کشته شود ، حال این کودک هرکسی می تواند باشد خوب این صحنه دردآور است و عاطفه ی بشر طاقت چنین صحنه ای را ندارد ،لذا احساس او تحریک و اشک جاری می شود .این اشک ،آن اشکی نیست که گناهان را پاک می کند چرا که هرانسانی چنانچه وجدان بیداری داشته باشد و از انسانیت بویی برده باشد،از دیدن چنین صحنه ای منقلب خواهد شد پس هنری نیست!

اما شک سیاسی !

اشک سیاسی اشکی است که در پشت آن معرفت و بصیرت وجود دارد.معرفت و بصیرتی که فرد را به تحرک وا می دارد.

تا آن زمان انسان برای هرکودکی که کشته می شد گریه می کرد اما این کودک چه کسی است ؟ چرا کشته شده ؟در چه راهی کشته شده ؟دشمنان او چه کسی بوده اند ؟امام حسین(ع) چه کسی بود؟ چرا به او امام می گفتند؟به چه علت او را به شهادت رساندند؟

زمانی که با معرفت و بصیرت اشک می ریزد ، می داند برای کسی اشک می ریزد که حجت خدا بر زمین بود هادی اهل زمین بود.می داند که امامش برای زنده کردن چه امری به میدان جنگ میرود ؟

اشک سیاسی ،اشکی است که همراه با بصیرت است و این بصیرت باعث می شود فرد به حرکت در بیاید و نگذارد عاشورا تکرار شود . هرکاری از دستش بربیاید برای زمینه سازی ظهور مولایش خواهد کرد.دیگر نسبت به وقایع اطراف خود بی تفاوت نیست وسرسری نمی گیرد.هرروز برای مقابله با مشکلات و فتنه های موجود فن جدیدتری یاد می گیرد و همیشه آماده ی ظهور است زیرا که اعتقاد دارد هر لحظه امکان ظهور هست.

آنوقت است که دیگر عاشورا تکرار نخواهد شد و اگر امام ظهور کند نه در مقابل بلکه در کنار او خواهد بود و این اشک از او یک سرباز واقعی برای مولایش حضرت صاحب الزمان میسازد..

*هرگاه 313مرد ،مردانگی خود را اثبات کردند ظهور اتفاق می افتد...

*نکند آنقدر ریز باشیم که از غربال های آخرالزمان بیفتیم؟!!

*هرماه محرم یک امتحان است برای اینکه مشخص شود آیا به این بلوغ رسیده ایم که از عاشورا عبور کنیم تا ظهور اتفاق بیفتد.

*به این بلوغ رسیده ایم که نه با امام بلکه برای امام شهید شویم؟!!

*بهای ظهور را ما باید بپردازیم!!

اللهم عجل لولیک الفرج!

 


نوشته شده در جمعه 90/9/18ساعت 6:54 صبح توسط valijat نظرات ( ) |


Design By : Pichak